Chciałabym zostać

OO9TKTW8FJ

A czasami – jak już jest zbyt strasznie, zbyt ciemno i zbyt ciężko – to chciałabym zostać. Tutaj jest przecież tak ciepło. Względnie bezpiecznie. Mogę owinąć się w kokon z ciepłej kołdry w cytrynowej poszwie. Udawać gąsienicę, a nawet zawierzyć propagandowej prognozie, że przecież już za moment stanę się motylem. Otulić się grubym, granatowym kocem (ave temu, kto wymyślił grube koce). Wtulić mokry policzek w przyjemny plusz Gerwazego. Ciężką głową pełną guzów wygnieść doliny i depresje w poduszce. I wystarczy.

Wystarczy mi moja stara lampa bez abażura. Wystarczy herbata – nawet ostygnięta. Bo ja naprawdę chciałabym zostać.

Czytając Dehnela.

Oddychając wonią żółtego papieru.

Słuchając Rojka.

Pelikanem mknę przez park.

Ale tylko we śnie.

Bo ja nie chcę schodzić. Przecież podłoga to lawa.

Mnie naprawdę nie trzeba wiele. Ta lampa (abażur to zbytek). I ta kołdra. I ten Dehnel. I ten Gerwazy. I ta herbata (ku pamięci: wyrzekłam się gorącej!).

Ostatecznie w tych ślubach ubóstwa mogę zrobić wyjątek dla kruchych ciastek.

To jak? Mogę zostać?

 

***

Schodzę. Trochę się chwieję i niewiele widzę przez dwie szparki w zapuchniętych oczach. Ale idę. Zbieram siły. Ciągle na nowo.

Tylko jeszcze czasami – jak już jest zbyt strasznie, zbyt ciemno i zbyt ciężko – to chciałabym zostać.

H49RDWG6VQ

6 Comments Add yours

  1. Magda pisze:

    jak śpiewała Kalina Jędrusik – ja nie chcę spać, ja nie chcę umierać

    Polubione przez 1 osoba

  2. tucynamonka pisze:

    Podłoga to lawa. ❤ Amen.

    Polubione przez 1 osoba

  3. Zuzanna pisze:

    Oj kochana Babciu… Pamiętaj, że motyl nie będzie motylem dopóki nie wyjdzie poczwarki.
    Gratuluję odwagi. Trudno jest coś tak osobistego pokazać światu. Ja jeszcze się nie odważyłam.
    Jak będziesz potrzebowała czegoś co pomoże Ci się rozchmurzyć to spróbuj zajrzeć do mnie. Czasami bywa śmiesznie.
    https://podrozebezzobowiazan.blogspot.com/

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dziękuję serdecznie! Na pewno, na pewno zajrzę! 🙂

      Polubienie

Skomentuj

